Jak to działa?

Krok 1

1. Dołącz do nas

Wejdź na stronę internetową lub pobierz aplikację Koszalińskiego Roweru Miejskiego i:

  • wybierz opcję REJESTRACJA/ZAREJESTRUJ SIĘ,
  • wypełnij formularz i zaakceptuj REGULAMIN,
  • potwierdź swój adres e-mail,
  • wpłać minimum 20 zł (10 zł bezzwrotna opłata inicjalna + 10 zł do wykorzystania na przejazdy).

PIN do konta dostaniesz SMS-em.
To wszystko, już możesz korzystać z naszych rowerów!

Krok 2

2. Wypożycz rower

Skorzystaj z aplikacji Koszalińskiego Roweru Miejskiego lub karty RFID.

W aplikacji:

  • zeskanuj kod QR na rowerze lub wpisz numer roweru,
  • wybierz WYPOŻYCZ ROWER.

Jeśli dołączyłeś kartę RFID do konta, zbliż ją do czytnika na rowerze (jest na bagażniku).

Wypożyczenie zacznie się wraz z automatycznym otwarciem blokady o-lock (jest na tylnym kole). Podczas zwalniania blokady usłyszysz charakterystyczny dźwięk. Szerokiej drogi!

O-lock się nie otworzył?

Spróbuj poruszyć kołem, tak aby szprychy nie blokowały ruchu zamka i skorzystaj z opcji „OTWÓRZ”, dostępnej na aktywnym wypożyczeniu, która ponownie wyślę prośbę otwarcia blokady o-lock.

Krok 2

3. Postój

Potrzebujesz przerwy w wypożyczeniu, a nie chcesz zwracać roweru? Kliknij i zamknij!

W aplikacji KRM:

  • kliknij PARKUJĘ,
  • przeczytaj komunikat wyświetlany na ekranie telefonu,

Na rowerze zamknij blokadę o-lock (jest na tylnym kole).

Teraz możesz odejść od roweru mając go dalej na koncie. Postój wliczany jest w czas wypożyczenia – Postój NIE jest ZWROTEM.

Gdy będziesz gotowy wznowić użytkowanie roweru, w aplikacji KRM

  • otwórz zakładkę MOJE WYPOŻYCZENIA,
  • wybierz WZNÓW,
  • blokada o-lock otworzy się automatycznie.
Krok 4

4. Zwróć rower

Opuść blokadę o-lock (jest na tylnym kole). Jest to jedyny sposób na prawidłowe zakończenie wypożyczenia. Rower zwróci się automatycznie po zamknięciu blokady.

Stojaki na stacjach służą jedynie jako oparcie dla rowerów.  Rower można wstawić do stojaka, ale trzeba zamknąć blokadę o-lock żeby go zwrócić.

Pamiętaj! Zwrot poza stacją będzie dodatkowo płatny.
Nie zostawiaj roweru w miejscach trudnodostępnych, takich jak zamknięte parkingi przy centrach handlowych, osiedla zamknięte, prywatne posesje. itp.

Krok 4

5. Masz pytania?

Sprawdź odpowiedzi w sekcji Jak to działa? Możesz też do nas: zadzwonić, napisać maila czy wysłać list.

Korzystaj z rowerów miejskich, kiedy tylko masz ochotę.

Najczęściej zadawane pytania

JAK ZGŁOSIĆ KRADZIEŻ ROWERU?

Wypożyczony przez Ciebie rower został skradziony? O zajściu niezwłocznie poinformuj naszego Konsultanta, kontaktując się z całodobową infolinią.

JAK ZGŁOSIĆ WYPADEK NA ROWERZE?

Gdy podczas wypożyczenia roweru dojdzie do wypadku czy kolizji spisz oświadczenia i/lub wezwij na miejsce zdarzenia Policję. Co więcej, pamiętaj, aby poinformować o zajściu działającą całą dobę infolinię, w czasie maksymalnie do 24 godzin od momentu zdarzenia.

JAK ZGŁOSIĆ USTERKĘ ROWERU?

Informacje zawierającą numer roweru wraz z opisem usterki przekaż poprzez aplikację mobilną, formularz kontaktowy lub kontakt z całodobową infolinią. Nasz serwis usunie usterki tak szybko, jak to możliwe, a Twoje zgłoszenie pozwoli na jeszcze szybszą interwencję!

JAK MOGĘ USUNĄĆ KONTO?

Dyspozycję usunięcia konta możesz przesłać mailem lub listem.

Pamiętaj! Przed usunięciem uzupełnij środki na swoim koncie do salda równego 0 zł. Jeśli masz niewykorzystane środki na koncie, we wniosku podaj numer konta bankowego do ich zwrotu.

CZY DZIECKO MOŻE MIEĆ KONTO?

Tak, jeżeli ukończyło 13 lat i rodzic lub opiekun prawny wyrazi na to zgodę. Zgodę należy zeskanować i wysłać w formie elektronicznej/papierowej na adres operatora. Wzór zgody dostępny jest w zakładce REGULAMIN. Przy rejestracji należy podać dane małoletniego, który będzie korzystał z konta.

JAK DODAĆ KARTĘ RFID DO KONTA?

Aby połączyć kartę RFID z Kontem, Użytkownik powinien mieć na koncie trwające wypożyczenie roweru.

Klient powinien przyłożyć swoją kartę RFID do czytnika znajdującego się nad tylnym błotnikiem wypożyczonego roweru.

Podpięcie karty przez czytnik na rowerze możliwe jest w czasie 2 pierwszych minut od rozpoczęcia wypożyczenia roweru.

Karta zostanie dołączona do Konta. Kolejne wypożyczenia mogą następować po przyłożeniu karty do czytnika RFID roweru.

JAK DOŁADOWAĆ KONTO?

Konto doładujesz po zalogowaniu się do aplikacji mobilnej lub strony internetowej. Dostępne sposoby płatności to m.in. płatność kartą, przelewem lub BLIK-em.

JAK ZRESTARTOWAC PIN DO KONTA?

Wejdź na stronę internetową lub do aplikacji mobilnej i skorzystaj z opcji „ZAPOMNIAŁEM PIN”/„ZAPOMNIAŁEŚ PIN?”.

DLACZEGO MOJE KONTO JEST NIEAKTYWNE?

Konto jest aktywne, gdy jest na nim minimum 10 zł.

Upewnij się, czy dokończyłeś proces rejestracyjny tj. uzupełniłeś wszystkie wymagane dane na koncie oraz kliknąłeś w link aktywacyjny przesłany na e-mail.

Konto może również nie być aktywne w przypadku blokady, gdy nie postępowałeś zgodnie z regulaminem. W celu ustalenia przyczyn nieaktywności możesz skontaktować się
z całodobową infolinią lub wysłać mail z formularza kontaktowego.

 

CZY MOGĘ WYPOŻYCZYĆ ROWER BIKER NA KONTO W INNYM SYSTEMIE?

Tak. System KRM jest kompatybilny z innymi systemami firmy Nextbike tj. założenie konta w jednym z systemów umożliwia korzystanie z wypożyczalni rowerów w innych miastach, o ile te systemy dopuszczają taką możliwość.

JAK ZAKOŃCZYĆ POSTÓJ?

W aplikacji mobilnej:

  • otwórz zakładkę MOJE WYPOŻYCZENIA,
  • wybierz WZNÓW,
  • blokada o-lock otworzy się automatycznie.
CZY POSTÓJ JEST PŁATNY?

Tak, POSTÓJ to nie jest zwrot roweru – czas wypożyczenia dalej jest liczony

JAK WŁĄCZYĆ POSTÓJ?

W aplikacji mobilnej:
• wybierz PARKING,
• przeczytaj komunikat wyświetlany na ekranie telefonu,
• opuść blokadę o-lock (jest na tylnym kole).

CO ROBIĆ, GDY BLOKADA O-LOCK SIĘ NIE ZAMYKA?

Sprawdź poprawność ustawienia tylnego koła – powinno być ustawione równo w stosunku
do blokady o-lock, tak, aby mogła je objąć bez dotykania do szprychy.
W przypadku dalszych trudności ze zwrotem roweru skontaktuj się z całodobową

 

CO ROBIĆ, GDY BLOKADA O-LOCK SIĘ NIE OTWIERA?

Sprawdź poprawność ustawienia blokady o-lock – nie powinna dotykać szprychy roweru. Jeśli zawadza, zmień pozycję tylnego koła.

W przypadku dalszych trudności skontaktuj się z całodobową infolinią.

GDZIE MOGĘ ODDAĆ ROWER?

Rower możesz oddać na stacji KRM oraz w innym dowolnie wybranym przez Ciebie miejscu w ramach strefy użytkowania KRM.

Stojaki na stacjach służą jedynie jako oparcie dla rowerów.  Rower można wstawić do stojaka, ale trzeba zamknąć blokadę o-lock żeby go zwrócić.

Pamiętaj! Zwrot roweru poza stacją będzie Cię kosztował dodatkowe 10 zł.

Nie zostawiaj roweru w miejscach trudnodostępnych, takich jak zamknięte parkingi przy centrach handlowych, osiedla zamknięte, prywatne posesje. itp.

 

GDZIE MOGĘ WYPOŻYCZYĆ ROWER?

Przede wszystkim ze stacji KRM, jak i poza nią.

Lokalizacje stacji oraz lokalizacje rowerów wolnostojących znajdziesz na stronie internetowej w zakładce MAPA STACJI oraz w aplikacji mobilnej.

Wypożyczyłeś rower poza stacją? Zwróć rower na stacji, doładujemy Twoje konto bonusem w wysokości 2 zł.

Aktualności

Dzień Bez Samochodu na rowerach miejskich!
22.09.2021

1. Dołącz do nas Wejdź na stronę internetową lub pobierz aplikację Koszalińskiego Roweru Miejskiego i: wybierz opcję REJESTRACJA/ZAREJESTRUJ SIĘ, wypełnij formularz i zaakceptuj REGULAMIN, potwierdź swój adres e-mail, wpłać minimum 20 zł (10 zł bezzwrotna opłata inicjalna + 10 zł do wykorzystania na przejazdy). PIN do konta dostaniesz SMS-em. To wszystko, już możesz korzystać z […]

Rozpoczynamy kolejny sezon Koszalińskiego Roweru Miejskiego!
19.05.2021

1. Dołącz do nas Wejdź na stronę internetową lub pobierz aplikację Koszalińskiego Roweru Miejskiego i: wybierz opcję REJESTRACJA/ZAREJESTRUJ SIĘ, wypełnij formularz i zaakceptuj REGULAMIN, potwierdź swój adres e-mail, wpłać minimum 20 zł (10 zł bezzwrotna opłata inicjalna + 10 zł do wykorzystania na przejazdy). PIN do konta dostaniesz SMS-em. To wszystko, już możesz korzystać z […]

O nowościach systemu w 2021 roku!
29.04.2021

1. Dołącz do nas Wejdź na stronę internetową lub pobierz aplikację Koszalińskiego Roweru Miejskiego i: wybierz opcję REJESTRACJA/ZAREJESTRUJ SIĘ, wypełnij formularz i zaakceptuj REGULAMIN, potwierdź swój adres e-mail, wpłać minimum 20 zł (10 zł bezzwrotna opłata inicjalna + 10 zł do wykorzystania na przejazdy). PIN do konta dostaniesz SMS-em. To wszystko, już możesz korzystać z […]

Kontakt

Biuro Obsługi Klienta
Czynne całodobowo
Poza sezonem: od poniedziałku do piątku w godzinach: 08.00-16.00

tel.:+48 94 721 42 22
(koszt połączenia zgodny z taryfami operatorów)

Reklamacje i zapytania:
[email protected]

Stacje sponsorskie:
+48 690 855 170
[email protected]

Dla mediów
Biuro Prasowe
[email protected]

Biuro
tel.: + 48 22 208 99 90
[email protected]

Nextbike Polska S.A.
ul. Przasnyska 6B, 01-756 Warszawa
KRS 0000646950
NIP: 895-198-10-07
REGON: 021336152

nextbike